الهیه واقع در منطقه ۱ شهرداری تهران، در میان محله تجریش، خیابان ولیعصر، اتوبان مدرس، پل صدر و خیابان شریعتی واقع شده است. در این منطقه ۱ ایستگاه مترو، ۳ بزرگراه و ۱۴ ایستگاه اتوبوس وجود دارد. منطقه الهیه با وجود برج های دوقلو و مجتمع چناران پارک بعنوان قلب برج های پایتخت شناخته می شود. الهیه به دلیل داشتن کوچه‌های مسکونی خلوت، وجود بزرگراه‌ها و سایر راه‌های دسترسی، وجود برج‌های زیبا و وجود سفارتخانه‌های متعدد مورد توجه مردم تهران قرار گرفته است. ساخت منزل مسکونی در الهیه انتخاب افرادیست که تمایل دارند در منزلی که بطور کامل مطابق سلیقه خودشان است، در محله ای لوکس زندگی کنند.

ساخت منزل مسکونی در الهیه
ساخت منزل مسکونی در الهیه

تاریخچه سکونت در الهیه

آن‌طور که گفته می‌شود الهیه خودش بطور مستقل ده نبوده بلکه از توابع زرگنده به حساب می‌آمده است. زمین‌های الهیه متعلق به همسر میرزا ابوطالب غفاری است. ابوطالب در جوانی و در زمان فتحعلی‌شاه قاجار به دربار قجر راه پیدا کرده و به مرور ترقی کرد. او به مدت سه سال امیر کاشان بود. در زمان ناصرالدین شاه پس از ملغب شدن به «امین الملک» بعنوان سفیر ایران در فرانسه برای امضای معاهده پاریس با ناپلئون سوم عازم فرنسه شد. در این قرارداد ایزان در ازای بازپس گیری بوشهر و خرمشهر از انگلستان مجبور شد استقلال هرات را به رسمیت بشناسد. امین الملک در مدت اقامت سه ساله‌اش در فرانسه سفرنامه‌ای نوشت که به عنوان منبعی مهم در پیاده سازی مدرنیته در ایران شناخته می‌شود.

سایر ویژگی‌های الهیه

منطقه الهیه تهران از نظر دیپلماتیک نیز بسیار با اهمیت است زیرا میزبان سفارت خانه های سوئیس، نیجریه، دانمارک، بلژیک، فنلاند، مالزی، مصر، روسیه، آلمان و ترکیه می باشد.

خرید در منطقه مسکونی الهیه : اگر اهل خرید و بازار هستید، الهیه با داشتن مجتمع های تجاری بزرگی مانند سام سنتر، مجتمع تجاری مدرن الهیه و کوئین سنتر یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

ساکنان تاریخ‌ساز الهیه

اگرچه همانطور که گفته شد املاک الهیه متعلق به همسر امین الملک دربار ناصرالدینشاه قاجار بوده اند اما این منطقه خواستگاه انسان های بزرگ دیگری نیز بوده است که برخی از آنها را معرفی می کنیم:

  • پروفسور محمود حسابی وزیر فرهنگ سابق و بنیانگذار فیزیک و مهندسی نوین دانشگاهی در ایران دربخشی از عمر با برکت خود در همین منطقه زندگی می کرد.
  • زنده یاد اسماعیل مهرتاش نیز که از موسیقی دانان بزرگ کشورمان بود در همی نمنطقه زندگی می کرد. مهرتاش، کلاس‌هایی برای آموزش تار، فن بیان و هنرپیشگی بنیان گذاشت. او همچنین حدود چهارصد و پنجاه آهنگ برای مناسبت‌های گوناگون ساخت.

ساخت منزل مسکونی در الهیه

یکی از مهمترین دغدغه های تیم طراحان اتاق آبی حفظ هویت شهری همزمان با ساخت سازه ای مدرن، کارا و لوکس است.  در برخی مناطق با توجه به انبوه سازی ها توجه به فضای سبز و استفاده از حداقل فضا برای ایجاد آن می تواند تاثیر بسیار مهمی بر محیط داسته باشد. ما در ساخت منزل مسکونی در الهیه هر چیزی که به راحتی، آسایش و لذت بردن از زندگی نیاز است را در نظر خواهیم گرفت.

طراحی دکوراسیون داخلی در الهیه را هم ببینید

ساخت منزل مسکونی در الهیه
ساخت منزل مسکونی در الهیه