ویژگی های موثر بر طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان

لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال تهران قرار گرفته است. این محله به دلیل قرار داشتن در دامنه رشته کوه های زیبای البرز منظره هایی چشم نواز و آب و هوایی دلپذیر دارد. معنای کلمه لواسان نقطه ای از کوه است که خورشید از آنجا طلوع می کند. با توجه به شرایط خاص این منطقه، طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان نیازمند تجربه و درک کامل از نیاز های کارفرماست.

منظز طبیعی لواسان به چشم انداز های کوهستانی محدود نمی شود. دریاچه سد لیتیان و پارک های جنگلی ایجاد شده اطراف آن نیز محل مناسبی برای ایجاد محیط های آرام برای سپری کردن ایام استراحت می باشد.

اگر قصد طراحی و ساخت ویلا در لواسان را دارید می‌توانید از صفر تا صد کار را به گروه طراحان اتاق آبی بسپارید. شاید ویلای ساخته شده در این منطقه زیبا داشته باشید که نیاز به باز سازی و باز طراحی معماری و طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. باز هم اتاق آبی با راهکارهای عالی ویلایی شما را به یک مکان رویایی در بهشت لواسان تبدیل خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان
طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان

شخصیت های تاریخی لواسان

از میان شخصیت های تاریخی بی‌شماری که متولد لواسان بوده‌اند، سرنوشت دختری به نام فاطمه فرزند نور محمد بسیار حیرت انگیز است. او در هنگام چوپانی وارد شکارگاه ناصرالدین شاه قاجار می شود. شاه که پس از معاشرت او را شخصی دلربا و خوش زبان می‌یابد و به حرم سرای خویش منتقلش می کند. فاطمه دختر نور محمد پس از مدتی به انیس الدوله ملقب شده و سوگلی ناصرالدین شاه می‌شود.

انیس الدوله بسیار بر شاه نفوذ داشت بطوریکه اولین ملکه ایرانی بود که به فرنگ سفر کرد. او به همراه شاه وارد مسکو شد و برخورد و رویاروییش با شاهزادگان روسی باعث ایجاد اختلافات فرهنگی شد. ناصرالدین شاه او را به تهران باز گرداند اما در تمام مدت سفر نگران عصبانیت انیس الدوله از این اتفاق بود.

از طرف مقابل علاقه انیس الدوله به شاه قاجار نیز بسیار شدید بود بطوریکه پس از مرگ ناصرالدین شاه، زمانیکه عکس او را بر اسکناس هایی که بعنوان حقوق به او داده شد دید، از شدت ناراحتی و دلتنگی از حال رفت و پس از مدتی درگذشت.

از دیگر شخصیت‌های سرشناس لواسان می‌توان به سید جمال الدین افجه‌ای عالم دینی و مبارز مشروطه، عماد عصارزاده نوغابی روزنامه نگار و نویسنده، حسن آدم قصرانی از نزدیکان حسن صباح، ابو یوسف یعقوب بن علی قصرانی ریاضی دان و منجم قرن هغتم میلادی و حسین نجار لواسانی که هنرمندی چیره دست بود، اشاره کرد. 

طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان
طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان

برای مطالعه بیشتر: نکات طلایی در انتخاب طراح دکوراسیون داخلی