الهیه هم اکنون در منطقه ۱ تهران قرار داشته و دارای ۱ ایستگاه مترو، ۳ بزرگراه و ۱۴ ایستگاه اتوبوس را در خود جای داده است. الهیه یکی از مناطق حساس دیپلماتیک پایتخت به حساب می آید. زیرا سفارت خانه های سوئیس، نیجریه، دانمارک، بلژیک، فنلاند، مالزی، مصر، روسیه، آلمان و ترکیه در این محله واقع شده اند. در کنار این سفارت خانه ها، برج ها و مراکز خرید بزرگ و مدرنی مانند سام سنتر، مجتمع تجاری مدرن الهیه و کوئین سنتر نیز هستند. برج‌های مجلل مسکونی منطقه الهیه منجر به ایجاد سبکی خاص در طراحی دکوراسیون داخلی در الهیه تهران شده‌اند.

طراحی دکوراسیون داخلی در الهیه
طراحی دکوراسیون داخلی در الهیه

منطقه الهیه با وجود برج های دوقلو و مجتمع چناران پارک بعنوان قلب برج های پایتخت شناخته می شود. الهیه به دلیل داشتن کوچه‌های مسکونی خلوت، وجود بزرگراه‌ها و سایر راه‌های دسترسی، وجود برج‌های زیبا و وجود سفارتخانه‌های متعدد مورد توجه مردم تهران قرار گرفته است. ساخت منزل مسکونی در الهیه انتخاب افرادیست که تمایل دارند در منزلی که بطور کامل مطابق سلیقه خودشان است، در محله ای لوکس زندگی کنند.

پیشینه تاریخی منطقه الهیه

زمین‌های الهیه که در دوران قاجار از توابع زرگنده به حساب می‌آمده، متعلق به همسر یکی از درباریان مهم و پر نفوذ قاجار بوده است. این شخص کسی نیست جز میرزا ابوطالب غفاری. او در زمان فتحعلی شاه قاجار راه خود را به دربار قجر باز کرد. به مدت سه سال امیر کاشان بود. پس از آن در زمان ناصرالدین شاه راهی فرانسه شد تا خود را به ناپلئون سوم بعنوان سفیر ایران معرفی کند. در زمان سفارت وی، قرارداد پاریس که منجر به پذیرش استقلال هرات از ایران در ازای خروج ارتش بریتانیا از بنادر جنوب ایران شده بود، امضا شد. سفرنامه ابوطالب غفاری در مدت اقامتش در فرانسه از منابع مهم پیاده سازی مدرنیته در ایران به حساب می آید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

آنچه باید در طراحی دکوراسیون داخلی در الهیه تهران محله های مشابه در کلانشهر های کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد ایجاد محیطی است تا تنش حاصل از انجام امور روزمره را از کاربران سازه دور کرده و آرامش را به آنان هدیه دهد. ما در اتاق آبی دکوراسیون داخلی را به زیبایی رویاهایتان طراحی می‌کنیم.

پروژه‌های طراحی دکوراسیون داخلی در تهران و مشهد که توسط اتاق آبی کار شده است را مشاهده نمایید.