طراحی و ساخت ویلا در لواسان مزایایی بسیاری دارد. لواسان در لغت به معنی محلی از کوه است که خورشید از آنجا طلوع می کند. لواسان تهران منطقه ایست زیبا، آرام و مملو از جاذبه های طبیعی که در دامنه رشته کوه البرز قرار گرفته است. کوه های ورچین و باغدره از سمت شمال و کوه های تلو قوچک از سمت جنوب این منطقه را احاطه کرده اند. این شرایط موجب ایجاد آب و هوایی استثنائی و مناظری چشم نواز شده است که از دامنه های شمالی آغازشده و در حاشیه سد لیتیان به اوج می رسد.

لواسان شهر ویلایی نزدیک تهران

یکی از بزرگترین امتیازات ساخت و ساز ویلا در لواسان نزدیکی آن به تهران و دردسترس بودن آن است. با توجه به حجم بالای استرس در زندگی مدرن و میزان بالای آلودگی‌های محیطی در تهران، منطقه ییلاقی لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران پناهگاهی برای یافتن آرامش و استراحت و فرار از روزمرگی بشمار می‌آید. مسیر دسترسی لواسان از تهران از طریق اتوبان ارتش می‌باشد. با این حال در سال‌های اخیر اتوبان شهید بابایی نیز زمان این سفر را به ۷ دقیقه کاهش داده است.

طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران
طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران

سد بتنی لیتیان که ۳۰ درصد آب شرب تهران را فراهم می کند، در جنوب لواسان قرار دارد. این سد در مسیر رودخانه جاجرود ساخته شده است. فاز مطالعاتی و امکان سنجی ساخت سد در سال ۱۳۳۸ آغاز گردید. آغاز عملیات اجرا درسال ۱۳۴۲ انجام شد و سرانجام در سال ۱۳۴۶ به بهره‌برداری رسید.

دریاچه سد لیتیان ۱۶۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و دو پارک جنگلی با مناظر طبیعی روح نواز در اطراف آن ایجاد شده‌اند. در کنار ایجاد زیبایی بصری، تامین آب شرب این سد مزایای فراوان دیگری نیز بوجود آورده است. آب مورد نیاز برای زراعت در دشت ورامین از این سد تهیه می شود. همچنین یک نیروگاه آبی با ظرفیت ۴۵ مگاواتی نیز ساخته شده که به شبکه سراسری متصل است.

هوشمند سازی لواسان

در کنار جاذبه‌های طبیعی، لواسان در بحث‌های مربوط به هوشمند سازی و زندگی مدر نیز از شهر های پیشرو کشور محسوب می شود. پروژه هوشمند سازی لواسان در سال ۱۳۹۴ آغاز شد. زیرساخت‌های مورد نیاز آن شامل اینترنت فیبر نوری، سنسورهای زلزله‌سنج، کنترل آب و .. درحال پیاده سازی است. سیستم پایش تصویری مستقر در شهر نیز بحث‌های مربوط به خوانش پلاک، کنترل ساخت وساز و سایر خدمات شهرداری را آسان‌تر، کم هزینه‌تر و با کیفیت‌تر می‌کند. یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته نصب GPS بر وسایل حمل ونقل عمومیست که تاثیر مهمی بر بهینه سازی سیستم حمل ونقل عمومی و کنترل ترافیک شهر دارد.

طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران

آنچه تیم طراحی دکوراسیون داخلی اتاق آبی در یک پروژه طراحی و ساخت ویلا در لواسان در نظر دارد، ایجاد سازه ایست که شما را در هوایی پاکیزه و دل انگیز، با منظره ای زیبا روبرو کند. آنچه ما به شما تقدیم می کنیم محیطی زیبا برای آرامش شخصی، صمیمی و چشم نواز برای میزبانی از عزیزان شماست.