منطقه زعفرانیه در ناحیه ۲ شهرداری منطقه  ۱ تهران قرار دارد. این محله در محاصره ارتفاعات توچال، رودخانه ولنجک، تجریش و خیابان ولیعصر قرار دارد و سکونت گاه ۲۴ هزار نفر از هموطنان‌مان می باشد. به علت وجود اماکن تجاری و مسکونی لوکس، طراحی دکوراسیون داخلی در زعفرانیه اهمیت بالایی دارد

ارتفاع زعفرانیه که از محلات بسیار لوکس و گرانقیمت پایتخت است، ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا محاسبه شده است. به دلیل وجود ساختمان های مهم اداری و دولتی، سفارت خانه ها و ساختمان های لوکس طراحی دکوراسیون داخلی در زعفرانیه تهران نیازمند ظرافت، خلاقیت و تجربه زیادی می باشد تا آنچه مورد نظر کارفرماست به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

طراحی دکوراسیون داخلی در زعفرانیه
طراحی دکوراسیون داخلی در زعفرانیه تهران

تاریخچه زعفرانیه

بنا به گفته مورخین و محققین یکی از دلایل انتخاب نام زعفرانیه برای آن منطقه، اهدا شدن برخی از این زمین ها به شخصی به نام زعفران باجی از طرف محمد شاه قاجار بوده است.  در بخش های دیگری از این محله هم در زمان های نه چندان دور کشت زعفران آغاز شد که بر خلاف انتظار محصول بسیار با کیفیتی بدست آمد و تکثیر شد.

از دیگر ملاکان مهم این محله در دوران قدیم می توان به حسین علی خان موید الممالک اشاره کرد. او در یکی از خانواده های با نفوذ دو دربار قاجار متولد شد و پدرش از نزدیکان و حسابداران شاه قاجار بود. خود حسین علی خان نیز پا جای پای پدر در دربار قاجار نهاد و نقش مهمی در به تخت نشستن ناصرالدین شاه قاجار داشت. شاه قاجار نیز خوش خذمتی او را با سپردن خزانه به وی جبران کرد. او پس از اختلاف با امیر کبیر به مرور به حاشیه رفت و پس از فوت در کربلاب معلی به خاک سپرده شد.

چرا زعفرانیه برای ساخت منزل مسکونی مناسب است؟

زعفرانیه از مراکز شلوغی، هیاهو و آلودگی تهران بسیار فاصله دارد به همین دلیل احساس آرامش و امنیت بسیار زیادی در آن حاکم است. با وجود خلوت بودن خیابان ها، دترسی این محله به سایر نقاط تهران بسیار بالاسست. این منطقه همچنین میزبان سفارت خانه های آفریقای جنوبی، سوریه، برزیل، ژاپن، یمن، بلاروس، غنا و ویتنام است. زعفرانیه ۸ خیابان اصلی، ۶ مرکز خرید، ۵ بوستان  پارک تفریحی دارد. ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه از آن جهت رواج دارد که یک منطقه عالی برای سکونت است.

بدون شک شناخت کافی از محل، روحیات کارفرما و کاربران یک محیط در طراحی دکوراسیون داخلی در زعفرانیه تهران بسیار مهم است. این کار خلاقانه را کارشناسان اتاق آبی با ترکیب معماری، روانشناسی محیط و طراحی دکوراسیون با ظرافت فراوان انجام می دهند.