شرکت اتاق آبی مجری طراحی و اجرای نما و پلان در تهران می‌باشد. شما می‌توانید پروژه های طراحی ما را در برگه پروژه های طراحی معماری مشاهده نمایید.

طراحی پلان یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل کار معماران است. در واقع همان نقشه ساختمان است که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ساخت سازه را به مجری منتقل می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات کلی مانند محل اتاق‌ها و اندازه آنها تا محل لوله‌های مربوط به تاسیسات می‌باشد. برای طراحی پلان باید درک درستی از نیاز مشتری و نحوه کاربری سازه برای طراح ایجاد شود تا بتواند محیطی با کارایی بالا و سرشار از رضایت برای کارفرما ایجاد کند.

طراحی و اجرای نما

اتاق آبی به عنوان یک شرکت طراح معماری می‌تواند طراحی و اجرای نما و پلان در تهران را به بهترین شکل ممکن و مطابق با فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و همچنین به شیوه مدرن و کلاسیک انجام دهد. طراحان زبده ما با رعایت تناسب رنگ، بکارگیری ریتم منظم و مشخص،سادگی، نورپردازی، شفافیت بصری و پیوستگی عناصر بکار رفته در نما، ضمن ایجاد زیبایی و هویت برای سازه، از زیبایی فضای شهری نیز پاسداری می کنند.

نمای ساختمان به نوعی ویترین آن بوده و اولین مرحله تاثیرگذاری آن است و می تواند منتقل کننده پیام و احساسی خاص در رابطه با کاربری سازه باشد. با اینحال کاربرد و اهمیت آن فراتر از خود سازه استو متاسفانه در سال های اخیر با روتین در نظر گرفتن نماهای ساختمانی و عدم دقت و مطالعه کافی برای طراحی نما های سازه ها، فضا های بسیاری از شهر های ما دچار بی هویتی شده است.

اگر چه کیفیت طراحی یک نما بسیار مهم است اما آنچه زیبایی خروجی را تضمی نمی کند استفاده از متریال مناسب برای نماست. بهترین طرح ها هم می تواند با متریال نا مناسب در زمان اجرا تبدیل به ایده ای شکست خورده شود.

انواع طراحی و اجرای پلان

  • پلان طبقات: در پلان طبقات بطور کلی محل اتاق ها، دیوار ها، در ها، پنجره ها و نرده ها مشخص می شود. طراحان در این پلان باربر بودن یا نبودن و یا داخلی یا خارجی بودن دیوار ها را نیز مشخص می کنند.
  • پلان بام: در این پلان از دایره های کوچک برای نشان دادن آبرو ها، علامت شیب برای نشان دادن مسیر شیب و در نهایت کد ارتفاع استفاده می شود تا یک نمای بالایی از تمامی بخش ها و موارد یک خانه به تصویر کشیده شود. این پلان بسیار حساس بوده ونیازمند تجربه و دانش کافیست.
  • پلان مبلمان: برای آنکه دید بهتری نسبت به کارایی نقشه کشیده شده بدست آید، وساین منزل با مقیاس ابعاد واقعی در پلان جا نمایی می شوند.
  • پلان تیرریزی: آنچه برای ایجاد یک سازه محکم، امن و قابل اتکا ضروریست محاسبات و ترسیم نوع پوشش سقف، تیرهای اصلی، جهت و فاصله تیرچه‌ها است. طراحان حرفه‌ای معمولا با توجه به سقف هر طبقه، برای آن یک پلان تیر ریزی منحصربفرد طراحی می‌کنند.
  • پلان آکس بندی و ستون گذاری: در این پلان محل و نحوه قرار گرفتن ستون ها مشخص می شود. آنچه در این پلان برای معماران اهمیت ویژه ای دارد اینست که بار ساختمان بر روی حداقل تعداد ستون تقسیم شود و ستون ها درون دیوار ها، کمد ها و یا مکان های دیگر مخفی شوند.
  • پلان فونداسیون: فونداسیون اولین مرحله اجرای سازه است و انواع مختلفی دارد. از میان انواع فونداسیون فونداسیون نواری و گسترده بیشتر برای واحد های مسکونی استفاده می شوند. در پلان فونداسیون علاوه بر نوع مورد استفاده آن در سازه مورد نظر، تعداد، ابعاد و موقعیت پی ها نیز مشخص می شوند.

طراحی حرفه پلان چه مزیتی دارد؟

طراحی حرفه‌ای پلان‌ها باعث خواهد شد شما در خانه خود احساس راحتی بیشتری کنید، همچنین یک پلان حرفه‌ای استفاده بهینه از فضا‌ها را به دنبال خواهد داشت و فضای منزل شما را بزرگتر از آنچه هست نشان خواهد داد. طراحی و اجرای نما و پلان در تهران را به اتاق آبی بسپارید.