نیاوران واقع در منطقه ۱ تهران، یکی از محله‌های مدرن و گرانقیمت پایتخت است. این محله از شمال به ارتفاعات کلک چال، از غرب به تجریش، از شرق به داراباد و از جنوب به دزاشیب و فرمانیه منتهی می شود. خیابان اصلی این محله هم با همین نام از میدان نیاوران آغاز و تا میدان قدس ادامه دارد. بر اساس نقل قول های قدیمی، این منطقه قبلا نیزار بوده و ساکنان آن به «نی آوران» معروف بوده اند و زمانیکه ناصرالدین شاه این منطقه را تملک می کند و ساخت شهر در آن آغاز می شود، نام نیاوران برآن باقی می ماند. ساخت منزل مسکونی در نیاوران انتخابی مناسب برای افرادیست که تمایل دارند در این محله لوکس در خانه ای مطابق سلیقه خودشان زندگی کنند.

اماکن مهم منطقه مسکونی نیاوران

هم اکنون اماکن مهمی مانند کاخ نیاوران، پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، تکیه نیاوران و سفارت اتریش در این محله واقع شده اند. اکثر بناهای نیاوران در ۱۳ محله خود که در ارتفاع ۱۷۰۰متری از سطح دریا قرار دارند، به دلیل وجود شیب از معماری خاصی برخوردارند.

نیاوران هم اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که به دلیل امنیت، فضای شهری زیبا، بافت لوکس، ترافیک کم و آب و هوای مساعد به تعداد متقاضیان ساخت منزل مسکونی در نیاوران بطور روز افزون اضافه می شود.

ساخت منزل مسکونی در نیاوران
ساخت منزل مسکونی در نیاوران

اهمیت تکنولوژی در ساخت منازل مسکونی

محله فقط یکی از فاکتور های متعددیست که بر کیفیت زندگی در خانه اثر می گذارد. یکی دیگر از عواملی که برای طراحان اتاق آبی در ساخت منزل مسکونی بسیار اهمیت دارد استفاده از بروزترین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سازه می باشد.

تکنولوژی های ساخت و ساز روش ها، مصالح و فنآوری هایی هستند که در راستای بهینه شدن عملکرد پروژه ساختمانی استفاده می شوند. جرقه توسعه این تکنولوژی ها به زمانی باز می گردد که مهندسان در صدد جلوگیری از هدر رفت انرژی در سازه ها درامدند و همچنین ملاحظات زیست محیطی را بیش از پیش در تصمیمات خود مدنظر قرار دادند. این تکنولوژی ها در نهایت منجر به کاهش ۳۰ الی ۴۵ درصدی بهره وری انرژی در سال های گذشته شده اند.

رنگ‌های نانو، بتن‌های ترمیم شونده (هوشمند)، آجرهای هوشمند، مدل سازی اطلاعات ساختمان، پل‌های حرارتی ، پرینترهای سه بعدی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تکنولوژی‌های پیش‌ساخته، گجت‌های پوشیدنی، پایه‌های پیش‌ساخته، عایق‌های اروژل، استفاده از پهبادها در صنعت ساختمان‌سازی، ساختمان‌های دوستدار محیط زیست، ربات موریانه، واقعیت‌های مجازی در تکنولوژی ساخت‌و‌ساز و همکاری ابری از جمله تکنولوژی‌های جدید ساخت‌و‌ساز هستند که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ساخت منزل مسکونی در نیاوران

تکنولوژی‌های جدید ساخت‌و‌ساز کمک کرده تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های انجام شده در صنعت ساختمان‌سازی بخشی از کار در محیط کارگاهی انجام شود و مشکلات ناشی از کار کردن در آب و هوای نامساعد مرتفع شود. تکنولوژی پیش‌ساخته کمک کرده تا سازه مدرن امروزی در کنار دوام بالاتری که به خصوص در مقابل حوادث طبیعی و زلزله دارد رضایت مشتری را به دست بیاورد و در وقت و هزینه آنها هم صرفه‌جویی کند.

گروه طراحان اتاق آبی با برترین تکنولوژی های روز دنیا و با بهترین متریال ها اقدام به طراحی و ساخت منزل مسکونی در نیاوران و سایر نقاط تهران می‌نماید. ما هنر ایرانی و تکنولوژی روز دنیا را به هم می‌امیزیم تا طرحی زیبا تر از آنچه در رویای شماست را برای شما بسازیم. با ما تماس بگیرید.

پروژه های طراحی دکوراسیون داخلی در تهران و مشهد که توسط تیم اتاق ابی انجام شده است را مشاهده نمایید.