ولنجک که در شمال غرب تهران و در کوهپایه های توچال بنا شده، در حوزه شهرداری منطقه ۱ تهران قرار می گیرد. این منطقه از شمال به توچال، از شرق به رودخانه ولنجک، از جنوب به بزرگراه پارک وی و از غرب به درکه منتهی می شود و حدود ۲۲هزار نفر در آن ساکن هستند. اگر تمایل دارید در یک منطقه خوش آب و هوا و لوکس زندگی کنید ساخت منزل مسکونی در ولنجک انتخابی مناسب برای شماست.

این محله دارای ۷ خیابان اصلی، ۸ مرکز خرید بزرگ، ۴ مرکز درمانی، ۹ پارک و بوستان، ۴ مرکز تفریحی ورزشی است و میربان سفارتخانه های اوکراین، صربستان، الجزایر و ساحل عاج می باشد.

از نظر وسایل نقلیه عمومی ولنجک در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. البته نزدیک ترین ایستگاه مترو به محله ولنجک ایستگاه تجریش است که با اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

اولین سازندگان منزل مسکونی در ولنجک

کشاورزان و دامداران اطراف تهران، نخستین گروه مهاجرانی بودند که به ولنجک آمدند و به دلیل فراهم بودن نیازهای شغلی، این منطقه را برگزیدند. در هنگام مهاجرت به ولنجک، این مهاجران توان مالی متوسط رو به پایین داشته‌اند و با حفظ جایگاه خود در منطقه، توانستند توان مالی خود را بهبود دهند.

ساخت منزل مسکونی در ولنجک
ساخت منزل مسکونی در ولنجک

اماکن مهم و معروف ولنجک

از هویت قدیم محله ولنجک مسجد جامع برجای‌ مانده آن است که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد. مسجدی با سقف شیروانی و آب ‌انبار قدیمی که هم‌اکنون نیز اقامه نماز توسط امام ‌جمعه ولنجک در آن صورت می‌گیرد. قبرستانی قدیمی باسابقه ۱۵۰ ساله نیز در این محله قرار داشته که امروزه به فضای سبز تبدیل‌ شده و به پارک اعجازی معروف است.

دانشگاه شهید بهشتی

یکی دیگر از بناهای مهم و معروف این محله دانشگاه شهید بهشتی می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۳۸ به همت علی شیخ الاسلام با نام دانشگاه ملی ایران تاسیس شد که پس از انقلاب به دانشگاه شهید بهشتی تغییر نام داد. شیخ الاسلام در سال ۱۲۹۹ در اصفهان به دنیا آمد و پس از اخذ لیسانس جامعه شناسی و حقوق در دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیل در دانشگاه نیویورک راهی آمریکا شد. درسال ۱۳۳۳ در دیدار محمدرضا پهلوی با دانشجویان در آمریکا پیشنهاد ساخت دانشگاه را مطرح کرد و پس از تاسیس تا سال ۱۳۴۴ نخستین رئیس آن بود. سپس بر سر نحوه اداره دانشگاه با محمد رضا پهلوی دچار مشکل شده و در واقعه ای که آن را در کتابی به نام رنسانس ایران غصب دانشگاه ملی توسط شاه می نامد، از سمتش برکنار شد. او در نهایت در سال ۱۳۸۸ در آمریکا درگذشت.

دانشگاه شهید بهشتی در هنگام افتتاح در رشته های معماری، بانکداری و شهرسازی به تربیت دانشجویان می پرداخت که به مرور دانشکده اقتصاد در سال ۱۳۴۰، زبان های خارجی در سال ۱۳۴۱، علوم در سال ۱۳۴۲ و دندانپزشکی در سال ۱۳۴۴ به آن اضافه شدند. از معروفترین دانش آموختگان این دانشگته می توان به علیرضا قربانی(خواننده)، آزاده نامداری ( مجری تلوزیون)، علیرضا دبیر (کشتی گیر ملی)، کوروش یغمایی (موسیقی دان)، فریدون عباسی (فیزیک دان)، عبدالعلی بازرگان (عضو نهضت آزادی و از مبارزین بر علیه رژیم پهلوی) و محمد جواد آذری جهرمی را نام برد.

اتاق آبی مجری ساخت منزل مسکونی

اگر می‌خواهید ساخت منزل مسکونی در ولنجک برای شما بطور کامل مطابق سلیقه خودتان باشد و در مکانی زیبا تر از رویای خود زندگی کنید بهتر است همین حالا با اتاق آبی تماس بگیرید. ما طراحی و ساخت منزل مسگونی را از ابتدا تا چیدن مبلمان شما انجام خواهیم داد.

برگه طراحی دکوراسیون داخلی در ولنجک را نیز مشاهده نمایید.