منطقه زعفرانیه با ۱۸۰۰ تا ۱۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا و دارابودن ۲۴ هزار نفر جمعیت در شمال تهران واقع شده است. شمال زعفرانیه ارتفاعات توچال قرار دارند و این محله از شرق به تجریش، از غرب به رودخانه ولنجک و از جنوب به ولیعصر محدود می‌شود. از منظر مدیریت شهری نیز زعفرانیه در ناحیه دو منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد. ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانیست که قصد دارند در محله ای لوکس، در محیطی که بر اساس سلیقه خودشان بنا شده است زندگی کنند.

پیشنه تاریخی منطقه زعفرانیه

اگرچه در مورد نام زعفرانیه شایعات و داستان های زیادی نظیر زعفرانی بودن کاخ سعدآباد و یا مسایلی مربوط به یک پایگاه برق در میان مردم وجود دارد، دکتر منوچهر ستوده که در زمان عمر پر برکتش ۶۰ کتاب و ۳۰۰ مقاله در حوزه های ایران شناسی و جغرافیای تاریخی منتشر نموده، معتقد است:

این اراضی زمین هایی هستند که محمد شاه قاجار به یکی از کنیزانش به نام زعفران باجی بخشیده بود. در سال‌های بعد نیز در برخی از آن مناطق کشت زعفران آغاز می‌شود که نتیجه خوبی در پی داشته است. بخش دیگری از زمین‌های این منطقه هم به شخصی به نام حسین علی خان موید الممالک تعلق داشته است. او خزانه دار محمد شاه قاجار و ناصرالدین شاه و داماد فتحعلی شاه قاجار بود. او که نقش مهمی در به تخت نشستن ناصرالدین شاه داشت، در دوران صدارت امیر کبیر مورد غضب قرار گرفت و برای مدتی از دربار دور بود. او سر انجام در سال ۱۲۷۷ درگذشت و در کربلا به خاک سپرده شد.

چرا زعفرانیه برای ساخت منزل مسکونی مناسب است؟

زعفرانیه از مراکز شلوغی، هیاهو و آلودگی تهران بسیار فاصله دارد به همین دلیل احساس آرامش و امنیت بسیار زیادی در آن حاکم است. با وجود خلوت بودن خیابان ها، دترسی این محله به سایر نقاط تهران بسیار بالاسست. این منطقه همچنین میزبان سفارت خانه های آفریقای جنوبی، سوریه، برزیل، ژاپن، یمن، بلاروس، غنا و ویتنام است. زعفرانیه ۸ خیابان اصلی، ۶ مرکز خرید، ۵ بوستان  پارک تفریحی دارد. ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه از آن جهت رواج دارد که یک منطقه عالی برای سکونت است.

اماکن تجاری مهم زعفرانیه

یکی از اماکن قابل توجه در زعفرانیه مجتمع تجاری زعفرانیه پلازاست. این مرکز خرید با زیربنای ۱۱۰۰۰ متر مربع در ۳ طبقه روی همکف و ۵ طبقه زیر زمین ساخته شده است. این مجتمع ۴۰ باب مغازه در ابعاد ۲۷ تا ۱۲۰ متر مربع دارد. شما در این فروشگاه شیرینی فروشی و قنادی، رستوران، کافی شاپ، لباس فروشی، کیف و کفش، جواهرات، زیورآلات، ساعت، صنایع دستی، مبلمان، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و موبایل فروشی های بزرگ، معتبر و لوکسی را خواهید دید که آماده ارائه خدمات هستند.

مزایای این مرکز علاوه بر مراکز خرید متنوع، دسترسی آسان و پارکینگ آن نیز می باشد. بطوریکه ۲۱۰ واحد پارکینگ برای کمک به بار ترافیکی منطقه و ایجاد آرامش برای مشتریان مرکز در آن در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی آسان از سه طریق خیابان فلاحی به ولی عصر، خیابان طاهری به سمت سعد آباد و خیابان فلاحی به سمت ولنجک این مجتمع را به مقصدی راحت برای افرادی که تمایل به گذراندن اوقات فراغت خود در مراکز خرید را دارند، تبدیل کرده است.

ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه

ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه را به گروه طراحان اتاق آبی بسپارید. ما ساختمان شما را از طراحی و اجرای نما و پلان تا دکوراسیون داخلی آن برایتان شبیه یک رویا می‌سازیم.

ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه
ساخت منزل مسکونی در زعفرانیه