جردن که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به آفریقا تغییر نام داد، یکی از خیابان های معروف و شمالی تهران است. این خیابان در سال ۱۳۹۳ تا اکنون بلوار نلسون ماندلا نامگذاری شده است. این خیابان حد فاصله الهیه تا میدان آرژانتین را در بر می‌گیرد. طول این خیابان ۶ کیلومتر بوده و از ماطق ۱، ۳ و ۶ شهرداری تهران عبور می کند.  در ابتدا در این منطقه ویلاسازی آغاز گردید اما به مرور با توجه به قیمت مناسب زمین، مورد توجه انبوه سازان و برج سازان قرار گرفت. به دلیل شرایط ویژه این خیابان، ساخت منزل مسکونی در جردن می‌تواند یک انتخاب خوب برای کسانی باشد که می خواهند در منطقه ای لوکس طبق سلیقه خود زندگی کنند.

ساخت منزل مسکونی در جردن
ساخت منزل مسکونی در جردن

تاریخچه منطقه مسکونی جردن

نام جردن از شخصی به نام ساموئل مارتین جردن گرفته شده است. او که دکترای حکمت و فلسفه از لافایت و دکترای حقوق از دانشگاه جفرسون داشت در سال ۱۳۷۸ به ایران آمد. او در سال ۱۳۰۰ هجری یک نشان و مدال درجه دوم علمی و در سال ۱۳۱۹ نشان درجه یک علمی را به پاس خدماتش در مسیر پیاده سازی آموزش و پرورش نوین در ایران از دولت های قاجار و پهلوی دریافت کرد. او ایران را وطن دوم خود می نامید و در سال ۱۳۲۶ تندیسی از او توسط هنرمند پیکرتراش بزرگ، زنده یاد ابوالحسن صدیقی تراشیده شد که به کتابخانه دانشگاه امیرکبیر منتقل شد. وی سر انجام در سال ۱۳۳۳ در ۸۱ سالگی در آمریکا در گذشت.

ساموئل مارتین جردن از پایه گذاران دبیرستان البرز نیز هست. این دبیرستان یکی از نخستین نماد های آموزشی ایران بشمار می‌رود. از معروف‌ترین دانش آموختگان این دبیرستان می توان به محمدعلی اسلامی ندوشن (ادیب و پژوهشگر)، حسین امانت (معمار میدان آزادی)، مهدی بهادری نژاد (دارنده نشان درجه یک دانش)، همایون خرم (موسیقیدان)، عبدالله انوار (نسخه شناس)، فیروز پرتوی (فیزیکدان)، مصطفی چمران (فیزیکدان و از فرماندهان جنگ تحمیلی)، عادل فردوسی پور (گزارشگر فوتبال و مجری تلوزیون) را نام برد.

مکان های مهم در خیابان و منطقه جردن

خیابان جردن (نلسون ماندلا) از نظر سیاسی و دیپلماتیک نیز بسیار مهم و پر تردد است بطوریکه سفارت کشورهای مکزیک، عمان، اروگوئه، کنیا، قطر، سودان، بحرین، لهستان، کویت، ایتالیا، یونان، فیلیپین، نیجریه و بنگلادش در این خیابان قرار دارند.

ساخت منزل مسکونی در جردن یعنی همسایگی با پارک آب و آتش. این پارک یکی از مهمترین اماکن خیابان جردن است که با نام بوستان حضرت ابراهیم (ع) نیز شناخته می شود. در این پارک که در ۲۴۰۰۰ متر مربع زمین درسال ۸۸ افتتاح گردید می توانید از برج های آتش که در غرب پارک آتش را به شکل آهنگین به هوا پرتاب می کنند، فواره های آب که ۲۴۰ نقطه مختلف دارند، سالن ۷۰۵ متری آمفی تئاتر، پل طبیعت بطول ۲۷۰ متر، دریاچه های مصنوعی که در اطراف آن‌ها فضاهای سبز و مسیرهای ورزشی برای دوچرخه سواری و پیاده روی در نظر گرفته شده است و میدان مشاهیری که به سبک معماری ایرانی ساخته شده و با مجسمه هایی از مشاهیر ایرانی تزئین شده است، دیدن کنید.

ساخت منزل مسکونی در جردن
ساخت منزل مسکونی در جردن

در نزدیکی پارک، ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو در کنار بزرگراه شهید حقانی قرار دارد که با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به پارک میرسد. از سمت بوستان طالقانی نیز پس از گذشتن از روی پل طبیعت به پارک آب و آتش راه دارد. این پارک از خیابان جهان کودک و همچنین خیابان آفریقا نیز ورودی هایی دارد.

ساخت منزل مسکونی در جردن

اگر دوست دارید مالک ساختمانی زیبا در منطقه زیبای جردن باشید می توانید طراحی دکوراسیون داخلی و یا ساخت منزل مسکونی خود را در جردن به گروه طراحان اتاق آبی بسپارید تا مکان زندگی شما را زیبا تر از آن‌چه در رویای شماست برایتان بسازیم.